1730H

pada saat dan ketika ini aku cuba utk merapu dalam usaha utk update blog. sambil menulis aku layan FB dan blog2 lain utk carik idea. apa yg aku nak citer ni...

ok, kisah tattibau yg umah dia kena pecah ok gak..kesian plak kat tatti tu..aku baru je melepakkan diri 2 minggu lepas kat umah dia. sempat gak la dia bwk pusing2 umah dia tu. mmg besar kawasan rumah dia tp selalu ditinggalkan. dia pun ada citer gak yg umah dia penah kena pecah..sekali betul2 jadi..antara brg yg hilang adalah laptop kesayangan dia..huhu..sodih dongar. sabar yo lah tatti..boli yg baru..

next pe citer ar!!!.. ahha...citer pulau manukan. weekend ari tu baru je pegi jalan2 cuci mata kat sana. sayang la pulau tu..memang cantik tp takde yg jaganya. kesian aku tgk kat pelancong2 luar negara yg datang nak snorkling..byk sampah dari coral..hampeh kayu!! ni kerajaan sabah kena take note sket la..kalau x mau pengunjung kurang dan bad respond dari tourist, pi la jaga blk pulau tu.. kalau sesapa ada niat nak gi jejalan kat pulau dlm masa terdekat ni..my suggestion pegi pulau sapi..situ air laut tarbaik lagi..kat jeti dia pun dah bleh layan ikan berenang-renang. tapi pulau tu kecek sket la..tak leh ramai2..padat beb...anyhow..situ mmg menarik la kalau nak snorkling..

ok sambung lagi lain masa.. wassalam

6 comments:

hazeleyed lady said...

Ass-salam
Kak Hazeleyed paling rimas kalau pergi laut or waterfall yang kotor penuh sampah...jangan kata nak mandi or snocklinq...nak celupkan kaki pun fikir banyak kali...fustrating kan!

Mengapa kita dilabel Negara Islam...tapi bab hygiene and civic mindedness kita lansung tak melambangkan Islam

MENTIBANG LAUT said...

wsalam..emm, camtu la..tp x sume org msia mcm gitu..

Yunus Badawi said...

Saya belum sempat ke pulau manukan tapi pernah ke pulau gayana. Pergi makan malam di sana. Cantik tempat tu kerana terlindung.

ANUAR ZAIN said...

Thank you kerana tunjuk simpati di atas bala yang menimpa diriku Tibang. Anyway adalah hikmahnya tu, lenkali aku kundang lappy aku kemana aku pergi.

Aku dah pergi pulau tu Tibang, tapi taklah secantik Sipadan. Snorkelling kat Sipadan memang satu memori yang indah bagi diriku dan anak2 ku. Nanti ada kelapangan nak gi balik kat sana.

MENTIBANG LAUT said...

YB,
tks sebab singgah..pulau gayana kat mana YB? tak penah plak dengar kat kk ni..gaya ada le. tp xpe..nti aku try google.

Tatti,
pulau ni dkt dgn kk tatti..so nak pegi pun senang. sipadan tu mmg cantik tp jauh sket dari sini. apo brand lappy baru tu?

ANUAR ZAIN said...

HP jer! Taklah selaju Toshiba aku dulu! Alhamdullillah syukur lah dapat ganti!