Stop blaming others

Dalam mana-mana organisasi perkara macam ni memang selalu jadi. Masalahnya bila diri sendiri tak sedar dengan kesilapan yang dibuat. Dari perkara kecil boleh merebak jadi isu besar. Apa yang nak dikongsi disini adalah berkenaan dengan karenah sesetengah manusia yang nampak baik dari segi perwatakan tetapi gagal dalam mengendalikan emosi sendiri.

Perkara ni dah jadi beberapa kali sejak beberapa minggu ni dan kadang kala buat kita bosan. Bila ada yang tegur mula la dia pandang serong dah rasa tercabar. Lumrah, bila ada kuasa dan jawatan kadang kala manusia lupa dengan kebodohan sendiri dan sengaja menunjukkan kebodohan mereka kepada yang lain atau dia memang tak sedar diri.

Apa-apa pun hal kecik macam ni jarang aku nak layan cuma bila dah jadi banyak kali elok juga dikongsi dengan yang lain. Sesapa kat luar sana yang ada perangai macam ni, hentikanlah.. Orang idok gemor yeop!!

5 comments:

tattibau said...

Macam ni lah Tibang! Selalunyalah, perwatakan luaran manusia tu memang berlawanan samasekali dengan perwatakan didalam. Didalam memang nilai sebenarnya tetapi luaran hanya penutup malu atau kelemahan yang dia sedia ada!

Dan manusia juga akan berwatak bertentangan dengan kehendak mereka apabila menghadapi seksaan hidup.

Itu hanya pandangan serong saya sahaja, mungkin lain kata orang lain pula!

MENTIBANG LAUT said...

terima kasih tatti dgn pandangan tu. ada juga yg betulnya. sebenarnya kita boleh tgk kat diri sendiri dulu sblm nilai org lain. hehe..betul kan.

Anonymous said...

Semoga taqwa mengakhiri Ramadhan ini dan kemantapan Iman mendahului Syawal yang bakal menjelang tidak lama lagi.

Maaf Zahir & Batin

chu-E zHuL said...

hik hik stuju sgt!!

MENTIBANG LAUT said...

apa yg betul che lubuk? ko main nyorok2 ke? huahua..